کهف

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
نویسندگان
شنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۰، ۰۹:۰۴ ق.ظ

مرد حوصله اش که سر برود ...

بسم الله الرحمن الرحیم


"مرد حوصله اش که سر برود، گریه نمی کند، زن می گیرد!" رفیقی دارم که فلسفه ی ازدواج را این طور تبیین می کند و تنها ایراد این تبیین آن است که نقش خانم ها در فرایند ازدواج را نادیده می گیرد. از همان رفیقم پرسیدم این اشکال را که "پس به نظر تو دختر ها کی و چه طور به فکر ازدواج ..." پرید میان کلامم که: "ببین برادر من! دخترها اصلا نشسته اند معطل که یک مردی حوصله اش سر برود و بیاید خواستگاری یشان! و اصلا اگر ولشان کنی، در هر نمازشان دعا می کنند برای سر رفتن حوصله ی همه ی مردهای عالم."

رفیق دیگری دارم که می گفت "وقتی به پدرم گفتم زن می خواهم! پدرم گفت پسر جان! شاید دختری پیدا شود که آن قدر خر باشد که بخواهد زن تو شود، ولی الحمد لله هنوز هیچ پدری آن قدر خر نشده که دخترش را به تو بدهد!" همین رفیقم دو ماه بعد زن گرفت و این شد که من امیدوار شدم می شود زن گرفت!

کلاً "زن" مقوله ای گرفتنی است، همان طور که خیلی چیزهای دیگر چنین است مثل "نان سنگلک" که آن را هم می گیرند. مثلا پدرم وقتی از سر کار بر می گردد می گوید: "نون گرفتین؟" یا مثلا لباس هم گرفتنی است و میوه هم و ... اصلا همه چیز در عالم به دو دسته تقسیم می شود، چیزهایی که آن ها را می گیرند و چیزهایی که نمی شود آن ها را گرفت و "زن" در دسته ی اول این تقسیم بندی جا می گیرد.

شما دوست عزیز خواننده هم الآن حدس هایی زده ای که شما را به رعایت تقوای الهی و عدم تهمت زدن به دیگران دعوت می کنم.

و اما بقیه. انسان ها عموما به دو دسته تقسیم می شوند، عده ای که بالقوه می توانند زن بگیرند و به آن ها مرد می گویند- و عده ای که حتی بالقوه هم نمی توانند زن بگیرند به آن ها زن می گویند- حال خود مردها هم به دو دسته تقسیم می شوند، آن ها که توانایی زن گرفتن خود را بالفعل در آورده اند متاهل ها- و آن هایی که این توانایی بالقوه را هنوز بالفعل نکرده اند مجردها- و این دسته کلا آدم های خیلی بدبخت و بیچاره ای هستند و زندگی نباتی به حیات آن ها شرف دارد، چرا که دوستان متاهلشان آن ها را به مهمانی دعوت نمی کنند، همیشه کارهای سخت به علت تجرد بر عهده ی آن ها است. وضعیت کاری خود را باید با برنامه ی سفر دوستان متاهلشان تنظیم کنند و از همه مهم تر این که کلّاً کلّ دینشان روی هوا است! و از آن مهم تر نه به آن ها مسکن مهر تعلق می گیرد، نه یارانه می گیرند و نه خیلی چیزهای دیگر. در مجموع مرد مجرد، کلا آدم نیست!

لذا است که تصمیم گرفتم دیگر مجرد نباشم و برای خود "زوجه" اختیار کنم. و تو تصور نزدیک به تصدیق کن که یکی- دو سالی شده بودم دن کیشوت از این خانه به آن خانه که شاید دختری پیدا شود و قبول کند ما را به همسری خود که متاسفانه به علت فراگیری آموزش های عمومی و بالا رفتن سطح سواد دختر خانم های جوان، هیچ کس فریب ما را نخورد و حاضر نشد خود را بدبخت کند؛ تا این اواخر که داستان به نحو دیگری رقم خورد.

آن ها که حساب ها را به عقل دنیا تحلیل می کنند، بقیه ی این نوشته را نخوانند که کودک ضرب یاد ناگرفته را، انتظاری به گرفتن دیورژانس نیست.

پیش تر نوشتم "... این اواخر داستان به نحو دیگری رقم خورد." قبل از این اواخر، وقتی دیگر ناامید شدم از روال معمول زن گرفتن، همان کار که همه انجام می دهند و مثل آدم زن می گیرند، وقتی ناامید شدم از خودم و شکل و قیافه ام و قد و قواره ام و یک قران و دو ریال ته جیبم، رو کردم به سالار لوطی های عالم، به قمر بنی هاشم خطاب کردم: "بابا مشتی! دهنم سرویس شد، یک حالی بده جان اربابت!" و لفظ را رها کن و معنا را بچسب که در چه حالت، چه خواستم از چه کسی!

و حکما این شد که ما زوجه اختیار کردیم!

چند روز پیش از عیال می پرسم: فلانی! قبل از بار اول که بیایم خواستگاری چه حالی داشتی؟

- استرس!

- بعد از بار اول صحبتمان نظرت راجع به من چه بود؟

- می خواستم سر به تنت نباشد! کلا از ازدواج منصرف شده بودم!

- پیش از آن که برای بار دوم با هم صحبت کنیم کار خاصی کردی؟

- آره! حداقل دو ساعت گریه می کردم و به مامانم می گفتم زنگ بزن بگو این ها نیان!

- پس چرا دفعه ی بعد با بابات این ها آمدین خانه ی ما؟

- چون مامانم به زور سوار ماشینم کرد و هر چه کردم که بابا! من از این یارو چندشم میشه، بی خیال نشدن!

- اصلا چرا زنِ من شدی؟

- چون مامانم ازت خوشش آمده بود!

و من می مانم معطل که الآن باید خوشحال باشم یا ناراحت! ازش می پرسم:

- حالا نظرت چیه؟ هنوز هم همان که بود؟

 - پر رو نشی ها، ولی از تو به تر شوهر پیدا نمی شه!

و من در دلم می گویم: معلومه که پیدا نمی شه!

دست قدرت الهی بالای همه ی دست ها است و مقلب القلوب، خداست و لوطی از آن جهت لوطی است که لوطی گری می کند و اگر نه چه فرق است میان لوطی و نالوطی؟!

این را هم نوشتم تا دیگر دوستان خرده نگیرند از عدم اطلاع رسانی!

                                                                                    

۹۰/۰۶/۱۹
سید طه رضا نیرهدی

نظرات  (۹۳)

مبارکه!
تبریک عرض می کنم.انشالا خوشبخت شوید.
انشاالله مبارک باشه
هوالعلیم

الحمدلله...

Ltd
عرض حال مزید مسرت شد. لاکن برای موارد بعدی جهت کوتاه شدن مدت سرویس اندام های فوقانی زود تر دست توسلتان را مرتفع کنید. ضمناً درست است که خوب جایی دامن گیر شده اید لیک برای اموری از این قبیل ظاهراً قریه مقدسه جمکران مجرب تر است. کما اینکه این رفیق شفیق اگر دون کیشوت نبرد با دوشیزه شوالیه های شوهر گریز نشد و تیر غیبش دل نشانه ی اول را برد!!! از برکت افاقه همین تجویز بود. فتأملوا یا عزبا...
۲۰ شهریور ۹۰ ، ۰۲:۱۷ خود-نویسی ها
سلام.
تبریک و به سلامتی.
یه نکته: 3 پاراگراف اول هرچند لحن اش طنز است و بعضا نقل قول هایی از دیگران ولی به هر حال با "نقش آفرینشی"ای که البته "خدا" به زن داده است -و به مرد هم نوع دیگرش را داده از جمله اینکه او "خواستار" ازدواج در مرحله اول شود- مغایرت دارد! بد جور!
بگذریم که ممکن است مثلا همچون منی حتی از پاراگراف اول توهین برداشت کند.
هرچند نویسنده طنز نوشته و نقل قول. امیدوارم دلیل استفاده از این قالب جهت توجیه توهین نهفته و زیرکانه در آن نباشد و واقعا منظور صرفا طنز باشد و نقل قول.
سلام
خب مبارکه
ببینم چرا جواب کامنتای منو نمیدی؟
این روح اله سلیمانی کجاس؟
اونم ازدواج کرده؟
چرا وبلاگش رو به روز نمیکنه؟
کجاس؟ ارشد قبول شد؟ بابا یه خبری ازش بده یا بهش بگو بیاد تو وبش یه پست بده خودش ماجرا رو تعریف کنه
۲۰ شهریور ۹۰ ، ۰۲:۲۹ محمد مهدی جودوی
سلامی چو بوی خوش آشنایی
سلام به متأهلین و متعهدین و متشخصین و مت....
به عنوان اولین دوره نهی سابق بهت تبریک میگم داش طه

متنتو خوندم یاد اون صحنه ای افتادم که به زور شب عروسی آقا روح الله بوسیدیش
احتمالا تاثیره همونه
خوب دیگه دینتم کامل شد.حالا برو پی کارت....
راستی تمام شرایطتو گفتی؟! گفتی که 5 نفری!!!
هر کی عروسیش مارو دعوت نکنه...
یا علی
سلام
تبریک میگم!
با کمال پررویی تا حدی با علی الف موافقم!
التماس دعا
سلام جانم

تبریک میشه گفت این وقتا معمولا
تبریک
هو المحبوب...
مبارک باشد انشاالله!
از امروز به بعد (یعنی دقیقاً از آن روز به بعد) دو رکعت نماز شما می شود حدوداً معادل چندسال عبادت و شب زنده داری ما ضعفا.
پس خواهشاً التماس دعا!
انشالله عاقبت بخیر بشید.
۲۰ شهریور ۹۰ ، ۱۷:۲۵ میثم زعفرانی
سلام
خیلی خوشحال شدم؛ تبریکم را نیز بپذیرید! خدا بهتان ده قلو نصیب کند.
یا علی
خدا مادر فرزندانتان را متعدّد قرار دهد و همه اهل ان شاء الله از مشتاقان و متبّعان مولی الموحدین امیر المومنین
تبریک میگم.خوشبخت شین
راستی رفتین سخنرانیه استاد تو نمایشگاه قرآن؟کارشون رو تو روز قدس دیدین؟نظرتون چیه درمورد ایشون؟
سلام. دوست عزیز مشترکی به بنده پیامکی زد که پست جدید طه رضا را بخوان. من هم گفتم چشم و آمدم اینجا و خبر مسرت بخش را خواندم.
با عرض تبریک و تهنیت، شاید بد نباشد این ضرب المثل قدیمی را یادآوری کنم که قبل از ازدواج باید چشم ها را باز کرد و پس از آن باید بست.
برایتان زندگی مشترکی سراسر از شادی و شادکامی در پناه حضرت حق خواهانم.
سلام طه رضا!

سید، بهت تبریک میگم و اینکه خوش به حال اون خانم که با شما وصلت کردند

امیدوارم با هم به خدا برسید.

یا حق
سلام. تبریک می گویم.
به به! بهترین شوهر! تبریکات! لیکن تو مرام لوطی گری نیس که رفقا را بی شام و دیزی و کباب و پیتزا گذاشته به اطلاع رسانی خشک و خالی بسنده کنی!
ایضا بنده نیز مثل رفقای فوق ساده نیستم که به همین راحتی از حق شام‌مان که در جیب شما گیر کرده است، بگذریم. من باب اطلاع

خدا ان شاء الله زندگی خوبی تا خود خود بهشت نصیبتان کند
التماس دعا
کوچولوووووووووووووووووووووو مبارکه .
سلام بسم الله
سلام برادر
مجددا! مبارک باشه
خیلی از متن هات خوشم میاد
بعضا چندبار میخونم
به نظرم می ارزه
خصوصا راحله!
التماس دعا
با شهادت
خیلی مبارک باشه دست راستت رو سر ما.
ببخشید دوباره مزاحم وقت شریفتان (شما و زوجه گرامی) شدیم.
این اواخر (یعنی همین دو سه دقیقه پیش) گذرمان افتاد مستراح و به ناچار محاسبات قدیمی پرید وسط ذهنمان و چند تا حدیث و روایت را مرور کردیم و از جناب ماشین حساب کمک خواستیم و نتیجه اش شد اینکه:

کامنت قبلی تقریباً بالاترین ضریب نماز اهل تأهل بود نسبت به معذبین (از آن جهت که عزبند!!!) در لا به لای احادیث شریف. تو همان هفتاد برابر را بگیر و هفتاد برابر هم بگذار برای مسواک و هفتاد تا هم برای عطر و بعد بلند شو برو کنار مکعب سیاه خدا، وسط مسجدالحرام و صدهزار تا هم در حالت کف قصه بگذار به شرف حرم شریف و بعد دو رکعت نماز خودت را مقایسه نکن با من (که بی نتیجه است!!!)، مقایسه کن با آن چند هزار سال حضرت ابلیس.
خلاصه اگر شبانه روز نماز بخوانی و هر رکعت نمازت هم بشود یک دقیقه، دو رکعت نمازت به شرح مذکور (که تازه کف ضرایب منقول در احادیث است) حدوداً می شود معادل 130517 سال نماز!
حالا ببین خدا چه حالی داده بهت...
۲۱ شهریور ۹۰ ، ۱۵:۵۱ علی عبدالوهاب
باید اثر زن گرفتن روی قلم شما رو ارزیابی کرد!
بنده هم تبریک می گم.
فقط یادت باشه که بعد از یکی از همون نمازا که روح اله گفت منم یخورده دعا کن!!!
یا علی
احسنت.
مبارک باشه ایشالله.

بچه های مجرد توجه داشته باشن یه پایگاه دیگه برای زن گرفت تاسیس شد.
تو پروفایلت بنویس متاهل حاجی!!!!!!
مبارک است ان شاء الله
....و هم چنین گفته شده افراد وبلاگ نویس متاهل پس از اعلام تاهل در وبلاگشان ، می روند قسمت مدیریت وبلاگ و نظرات تمااام پست هایشان را می گذراند رو تایید توسط نویسنده....که خدای ناکرده یک از همه جا بی خبری نیاید و نظر نامربوط نگذارد و آبروی نویسنده وبلاگ تازه متاهل شده در برابر زوجه ی گرامیش نرود!


در صحت این مطلب شک دارید؟؟




در انتها ان شاء الله مبارک است!
سلام

تبریک و شاد باش خیلی زیاد . امیدوارم خوشبخت و عاقبت به خیر باشین .

به قول بابام :" خیر همدیگه رو ببینین " :))

بااحترام
....
به دست هایش که رسید مداد رنگی را محکم تر فشار داد و زیر لب گفت : " دیگه هیشکی هیشکی نمی تونه دستاتو ببُره

اشکواره داستان های کوتاه عاشورایی
بازم این دستا کار کرد گره هایم را به دستت میسپارم...
تبریک میگم استادی داشتم که میگفت وقتی متاهل شدین یادتون باشه اگه میخاین از هم راضی باشین همدیگه رو امانت بدونید...مراقب امانتی باش اقا طه رضا
متنتون واقعا زیبا بود...کلی خندیدم.....
سلام

تبریک!
+
خوش حال باشید که :
از حیات نباتی خارج شدید!
دینتون تکمیل شد!
الان مردم متاهل سفرهاشون رو با شما تنظیم میکنن!
کارای سخت رو به جرم تجرد رو دوش شما نمیذارن!
و از این مدل افتخارات موهوم!

منتظرم
یاعلی
۲۵ شهریور ۹۰ ، ۱۵:۴۹ یک فنجان فکر
به نام خدا
با " انقلاب و مسائل مربوط به آن (1) " با تکیه بر قلم " استاد شهید دکتر مطهری " به روزم
درود

شکر ایزد که به اقبال کله‌گوشه‌ی گل
نخوت باد دی و شوکت خار آخر شد ...
آرزوی خوش‌بختی هردوی شما، سربلندی و رستگاریتون رو از درگاه خدای خوبی‌ها دارم. ان شاء الله که فرزندانی درستکار و نیکوکار رو برای جامعه‌ی ارزشمند ایران تربیت کنید و همیشه در تمام مراحل و مسیرهای زندگیتون موفق باشید ... .

که خواجه‌ی شهرمان گفت: کلبه‌ی احزان شود روزی گلستان، غم مخور!
سلام .بین این خیل تبریکات از دوستان من غریبه که خدا می دونه کی و کجا وبلاگتون رفته جز علاقه مندی هام اومدم وودیدم.و منم تبریک می گم.
حکما سیاسی بوده اون پست اون زمان.
منتها یه چیزی منو هاج و واج کرده :متولد شصت وهففففففت؟دیر ازدواج نکردین جسارتا؟سن ازدواج 15 سالگی می باشدآخه!!!!!!!!!!!!!!!
یعنی الان کلا پاهام به زمین چسبیده.
بــــــــعله.بـــــــــــــــــــــــعله.ایشالا به سلامتی...
آن جناب «یکی» که ما الان تازه کامنتش را دیدیم اگر با ما کاری دارد بیاید توی وب خودمان مطرح کند تا حالش را درست و حسابی جا بیاوریم!!!
۲۷ شهریور ۹۰ ، ۱۱:۱۳ برداشت اولیه
سلام
مبارک باشد
پس بگو تا الان کجا بودی به روز نبودی؟؟!! !
سلام
مبارک باشه.
وبلاگتون خیلی جذابه. از این به بعد تند تند اینجا میام.
خیلی خطرناکی
سلام سید

از ته قلیم خوشحال شدم

واقعا مبارکه

راست سید جان فیلم جدید نداری؟
التماس دعا
یه وبلاگ نویس پیدا کردم مثل خودت کتاب خون


http://qods.info/?page_id=613
شما مثل اینکه تازه متاهل شدی هنوز از ملاحظات تاهل مندی اطلاع نداری؟!
متاهل که بشی اگه با خانومت تو ماشین نشسته باشی و تو مسیر ببینی که یه دوست مجردت تو سیاهی زمستون که بارونم می یاد شُر شُر، نصف شبی تو تاریکی و ظلمات وایستاده کنار خیابون منتظر ماشین و داره سگ لرز می زنه نباید سوارش کنی. این یه اصله... تو ناموس دار شدی و اون مجرده بی ناموسه! نمی شه که سوارش کنی...
حالا تو اومدی صحبت های خصوصی خودتو با زنت در ملا عام منتشر کردی؟ نمی گی کلی مجرد بی ناموس پستت رو می خونن؟! واویلتا... حالا شانس آوردیم بقیه داستان سانسور شده!!!
کلا زر زدم... دلم واست تنگ شده بود نمی دونستم چی باید بگم! حالا خودت خوبی؟ خانواده خوبن؟ سلام برسون... پیش ما بیا.
درود بر مجری برنامه ی رونمایی از مستند مهار نشده...
سلام.محیط جالبی تو وبلاگتون دارید
اگر موافق با تبادل لینک هستین بهم بگید خوشحال میشم
یاحق
۱۴ مهر ۹۰ ، ۱۴:۴۳ یکی مثل همه
سلام دوباره.ذهنم مشغول بود که فلان وبلاگ چرا نظر گذاشته ام که شما چقدر زود ازدواج کردی.گفتم حکما ناراحت شدید.اومدم یه بار دیگه برای گفتن تبریک واقعی.
لابد شرایطش رو داشتی بنده خدا.والا اون سن ازدواج معمول ما به خاطر مشکلات سربازی و پول و مدرک و.....هست.
ان شاءالله خوشبخت بشید.و در پناه حضرت عباس سعادتمند .
تبریکاتی بس صمیمانه تقدیم به شما.
۱۶ مهر ۹۰ ، ۱۵:۵۵ به یکی مثل همه
شما به کار مردم چی کار داری بنده خدا..! اصلا به شما چه که آقاسید 23سالگی ازدواج کرده و" ..." 45 سالگی. با تعجب!
سلام راستی راستی شما مجری برنامه سه شنبه اید؟؟ برای اکران یزدان چه طور هماهنگ کنم باهاتون؟؟جواب بدید لطفا!!!

کدام برنامه؟
با چه راه ارتباطی؟
سلام سید دیکه جواب ماهارو نمیدی!؟
ازدواج اینقدر سخته؟
سلام منظورم برنامه ی رونمایی از مستند مهار نشده بود که سه شنبه جوابشو در تالار وحدت گرفتم.
اگر منظورتون از راه ارتباطی شماره یا ایمیل بنده است برایتان می فرستم.
مبارک باشه سید به خاطر حال خوش این روزاتون دعا کنید ما هم از مجردی در بیایم و جفت آسمونیمون سر راهمون قرار بگیره
تو مقصری یا صندلی !

منتظر نظرات شما. یا حق
حالا ی زن گرفتیا سید ... چرا آپ نمی کنی ؟
سلام دوست من
مبارک با شه . قلم زیبایی دارید. خوشحال می شم منو دوست خودتون حساب کنی
و با هم تبادل لینک داشته باشیم. اگر مایلید خبرم کنید تا شمارو لینک کنم
راستی با عنوان شایعه یا واقعیت به روزم حتما در مورد این مطلب بیا و نظر بده منتظرم....
۰۱ آبان ۹۰ ، ۱۹:۳۷ محمد مرندی
سلام اخوی خدا خیرت بده زن گرفتی ما که هفت هشت سالی هست ندیدیمت واقعا تبریک میگم هم به خودت هم به همسرت ولی کاش مشورت میکردی قبلش!!! بالاخره تجربه داشتیم میگفتیم نگیر همچین آش دهنسوزی نیست!
موفق و موید در پناه قمر پر منیر بنی هاشم
رو کردم به سالار لوطی های عالم، به قمر بنی هاشم

نمی دونم چی شد به این جمله که رسیدم یهو بغضم ترکید .

السلام علیک یا ابالفضل العباس...
۱۳ آبان ۹۰ ، ۱۳:۵۴ یک فنجان فکر
به نام خدا
به روزم با " شکارچی شنبه شکار میشود "
سلام
مبارک باشه .دم همه لوطی ها گرم
خوشبخت باشین و عاقبت بخیر
بابا کجایید شما؟؟؟؟ فقط زن گرفتیدها! فکر نمی کنم خیلی مقوله ی پیچیده ای باشه نکنه شما هم به جمع دوستانی بپیوندید که بعد از ازدواج دغدغه هاشون پر.... خدانکنه... التماس دعا فردا عرفه اس آقا سید...
سلام دوباره
مثل اینکه محبت من یک طرفه است؟
حق داری چون منو نمیشناسی
2آ کن
برا سلامتی و خوشبختی آقا طه رضا و خانمشون، اجماعاً صلوات!!
سکوت میکنم


تنبیه میکنم تو را ازدواج تو را از من گرفت!!!!!!!!!!!!!!!


انسان تعجب میکنه!
یعنی اگه انسان تعجب نکنه چه کار کنه؟
سلام

ازدواج افت وبلاگ نویسان است یعنی همین دیگه!

منتظرم
یاعلی
به نام خدا
سلام دوستان. با احترام دعوتید به وبلاگ جمله.
موفق باشید
یاحق
۰۱ آذر ۹۰ ، ۱۲:۴۰ فاطمه هادی
روی مارو کم کردید واقعا !! در این روزها که عمیقا مسرورید شما را با این ویرانکده مجازی چه کار!

عید غدیر که ردر می شود، دیگر سروری نمی ماند، چرا که:

ارباب! صدای قدمت می آید
هنگامه ی اوج ماتمت می آید
سرم که کمی خلوت شود، به برکت ارباب، چیزی خواهم نوشت
سلام رفتی کربلا؟؟؟؟؟

بر دلم ترسم بماند آرزوی کربلا ...
۰۳ آذر ۹۰ ، ۱۴:۵۰ محمد حسین
باسلام
تبریک میگم
لحن پاراگراف اولتون اصلا خوب نبود
لازمه این نکته رو هم یادآور بشم که:
از دامن زن است که مرد به معراج می رود!!!!!!!!
۰۴ آذر ۹۰ ، ۱۸:۴۳ یک فنجان فکر
به نام خدا
به روزم با طرح ویژه ماه محرم با نام " حرکت حسینی " در فضای سایبر
بخدا اگه یک بار اینقدر مشق بدی به نحوی این وبلاگ رو هک می کنم که (مثل روش های در رفتن شما از دبیرستان )سینه به سینه بین هکر های عالم نقل بشه
ازدواج===حماقت
۰۹ آذر ۹۰ ، ۱۸:۰۶ علی احسانی
سلام
نمیدونم چرا تصویر مرتضی آوینی رو گذاشتین اون گوشه!!
نوشته های زیرش هم ربطی به ایشون نداشت.
ولی...
چفیه ای که توی این عکس خودنمایی میکنه،منو یاد یه مطلبی راجع به ایشون انداخت.
شاید باور کردنی نباشه،ولی آقای اوینی توی دوران دانشگاه،از جوانان منتصب به "هیپی" ها بود و به قول خودش کلی تلاش میکرد ادای روشنفکر های آن زمان را در بیارد.
ای کاش ما نیز اگر قرار است به چیزی ایمان پیدا کنیم،مثل ایشون براش هزینه داده باشیم و نه این که....
.
.
موید باشین
استاد میگفت اوج مهربونی خدا تو کربلاست تو عاشورا که بهترین بنده هاش قربانی شدن به هدف احیا اسلام و رسیدن اسلام به دست ما خدایا من با این مسلمانی ام چه طور .....
بوی پیراهن خونین کسی می آید
این خبر را برسانید به کنعانی ها....
التماس دعا
سید حان واقعا نمیدونی که باید وبلاگتو ادامه بی و به خاطر ازدواااااج ولش نکنی؟


واقعا نمیدونی که ما به کلام تو نیاز داریم؟
حالا باز هم تعجب کن
اونقدر تعجب کن که از تعجب بترکی.

یه مطلبی یه فیلمی یه شعری ...
۱۸ آذر ۹۰ ، ۱۷:۴۶ محمد نوری
سلام
وبلاگ شما در بخش "فإنّ حزب الله هم الغالـــــبون" وبلاگ شبکه در انتهای افق لینک شد.
اگر صلاح دونستید، وبلاگ گروه ما رو هم لینک کنید.

یا علی
فک میکردم تو این روزای عزیز حتما یه مطلبی شایسته ی این روزا پست میکنین ولی...
گاهی ما آدما چه زود همه چی رو فراموش میکنیم.......
سنگر وبلاگ نویسا رو ترک کردین؟

نوشتن که نوشتم، ولی لیاقت تایپ و انتشار پیدا نکردم
دعا کنید که لیاقت دهند!
یا علی
استاد کیه؟
یه دوستی که تازه ازدواج کرده بود میگفت تا مجردی تو سوار بر زمانی متاهل که شدی زمان سوار تو میشه
میرسی ایشالله....
در میان مومنان مردانی هستندکه بر سر عهدی که با خدا بستندصادقانه ایستاده اندبعضی پیمان خود را به آخر بردندو در راه او شربت شهادت نوشیدندو بعضی دیگر در انتظارندو هرگز تغییر وتبدیلی در عهد وپیمان خود ندادند.
دعااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا........................
شاید خدا بهت تئفیق به روز رسانی بده
۲۵ آذر ۹۰ ، ۱۵:۵۹ gomnam . gomnamiyan
با سلام ...
با مطلب "دانشگاه ، یا محلّ پَسرَفتِ دینی ..." بروزم ...
حـــــــرف دل:www.sakha.mihanblog.com
یا زهرا.س.
۲۹ آذر ۹۰ ، ۱۲:۲۴ فاطمه هادی
باید از جناب آقای ضرغامی به خاطر دادن 2ساعت آنتن زنده بهمان تقدیر و تشکر اساسی به عمل آورد ... بالاخره تاییدیه رو دادید قبول باشه ان شاالله.اسمشو اگه تغییر بدید بهتره ها!
مبارکه.
اسم شما را از چند تن از همکاران قبلاً شنیده بودم، امّا ندیده امت...
قلم خوبی هم داری، خوشحالیم که یک وبلاگ دیگر برای حال کردن پیدا کردیم، در این دنیای وانفسا!
طاهااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
سید
بسم الله
تو این روزای ماتم، منتظر مطالبتون بودم ...
اما دیدم خبری نیست، ناچارا رفتم سراغ مطالب محرم پارسال...از هیچی بهتر بود
سلام آقا طاها
شما منو نمیشناسید ولی من شما رو میشناسم

دلم براتون تنگ شده
علت تنگ شدنش رو نمی دونم


التماس دعا
۰۵ دی ۹۰ ، ۱۷:۲۸ فاطمه هادی
سلام چی کار کنیم مستندتون رو ندیدیم؟؟؟سایت داره؟


کدام مستند رو می فرمایید؟
عالی بود...مدتی که متن رو خوندم از عمرم حساب نشد
امیدوارم بهترین شوهر دنیا بودنت به 6ماه اول ختم نشه و همون لوطی بزرگوار زندگیتونو حفظ کنه

به مام سر بزن
یا علی مدد
خدا صبر دهد آن زوجه را که اگر در خانه هم همان اخلاقی را دارید که سر کلاس دارید.
آن همه چایی را کجا دفع میکنید انشا الله.(سوالی بود سالها مغز نداشته ام را پر کرده بود)
و این را بدانید که شما باید از سر تقصیرات من بگذرید که خدا دوستتان داشته باشد!!!!
به سختی شمارا به خدا میسپارم!!!!!!!!!!!!!
va in shod ke shoma dg up nakardi!!!!!!!!1
az mazayaye zan gereftane
mobarak bashe
ishala be paye ham pir shid
۰۵ اسفند ۹۰ ، ۰۱:۳۰ روح الامین/7ی!
آقا سلام
شاید کمرنگ بشناسیم، اما مهم نیست!، خیـــــــــــــــــــــــــــــــــــلی خوشحال شدم
مبارکه، ایشالا خوش بخت و سعادتمند بشید و عاقبت به خیر
التماس دعا داریم ما، از اون التماس دعاهایی که وقتی حوصله مون سد میره به ملت میگیم! :)
یا علی
خدا بیامرزد همسر مکرمه تان را با شما.
چه حوصله دارند؟پولادین. که قد پولادین شما و آن اخلاق پولادینتان را تحمل میکندد.
و خدا بیامرزد مرا که دو روز قبل از "امتحان ماهانه ی اسفند ماه"ِ مسخره دارم به معلم خود بدو بیراه میگویم آنهم جلوی خودش!!!
سلام.تبریک میگم.انشاالله زیر سایه امام زمان (عج) زندگی خوب و همراه با عاقبت به خیری داشته یاشی
سلام ،آقا تبریک؛مطلبتون تو ماهنامه "داستان" هم چاپ شد آن هم با سخت گیری های آقای بدری واقعا تبریک داره.
سلام.شب بخیر سیدجان.
باخوندن این پستت حالم خیلی گرفته شد.آخه منم یک سالی هست اقدام میکنم واسه ازدواج و همش به دربسته میخورم...بدجور گرفته ام!دلم میخواد ازدواج کنم هم به گفته خدا و پیامبر عمل کنم هم این احساساتی که یه عمر قلمبه شده و دیگه میترسم کم کم کنترل کردنش سخت باشه را بروز بدم و احساساتی که تاحالا منتظرش بودم را ببینم!شما که پارتیت اون بالامالاها کلفته تو دعاهات به اوستا کریم بگو این جامونده ام را هم قبول کن و هوای این دلش را داشته باش.
التماس دعا سیدجان.
یاعلی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی