کهف

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
نویسندگان
شنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۸۹، ۱۲:۱۷ ق.ظ

خانه‌ای خواهم ساخت

پیش نویس: چند تایی از دوستان مطلب کوتاه خواسته بودند، شعری پیش کش می کنم.


خانه‌ای خواهم ساخت،

      در و دیوار اتاقش همگی از گل یاس

           بوی تنهایی و غربت بدمم در همه‌جا

                خانه‌ای خواهم ساخت.


پیچکِ خانه به دوشی ز سر کوچه‌ی تنهایی ما می‌گذرد،

      شیون و ناله و اندوه و فغانش به هوا

           هم‌نشین غم و درد

                هم‌صدای تب و تاب

                     شاخه‌هایش همه درد، برگ‌هایش همه آه

                          از سر کوچه‌ی تنهایی من می‌گذرد، پیچک خانه به دوش

خانه‌ای خواهم ساخت

      خانه از جنس سمن

           و صدا خواهم کرد، گل سرخی که بیاید پیشم

                و سپیداری را

                     تا که منزل باشد، نزد آن پیچکِ تنهای قشنگ.

                          . . .

                               خانه‌ای خواهم ساخت.

۸۹/۰۱/۲۸
سید طه رضا نیرهدی

نظرات  (۳۰)

زیبا بود
السّلام علی ابوالفضل العباس

دم شما گرم !
salam
nemidoonestam sha-eram hasti!
۲۸ فروردين ۸۹ ، ۱۹:۱۲ ستاره (نقدی بچه گانه در مورد اجرای شما)
سلام
برنامه ی شما با آقای متکی رو دیدم، به نظرم در کل نمره ی قبولی می گیرید در اجرا، اما چند نکته بیانشون خالی از لطف نیست.

1- تیپ و قیافه و مدل لباسی که پوشیده بودید کاملا بیانگر برنامه ی دانشجویی بود، و این خیلی خوب هست.

2- یکی از معیار های مجری، فن بیان و سرعت انتقال هست. فکر کنم یه جا خیلی بارز بود که سوالتون رو با ادبیات اشتباه پرسیدید! یعنی اجزای جمله رو جا به جا کردید.

3- به نظرم کار گروه تبلیغات اشتباه بود که روی انرژی هسته ای مانور داده بود. چون حداقل می دونم سوال خود من در مورد دستگیری وحید معصومی نژاد و امثال او بود. و اینکه وزارت خارجه ی ایران کلا جز در مورد امور هسته ای، آیا فعالیت دیگری هم دارد که تعریف شده باشد یا نه!!!

4- برگردیم به نحوه ی اجرا، همانطور که در هر جایی وقتی مجری ای هست، و سوال حضار رو می خونه، این شائبه مطرح می شه که مجری، همه ی سوال ها رو نمی خونه و سوال هایی رو می خونه که خودش می خواد. شاید باید راهکاری می اندیشیدی که این شائبه هم پیش نیاید.

5- این سوال شفاهی ها خیلی کار مسخره ای بود. شاید بهتر بود که فضای بازتری بوجود می آوردید برای سوال شفاهی. یه جور هایی تبعیض آمیز بود. مثلا بهتر بود یه نفر از جبهه ی مخالف و به نفر از جبهه ی موافق می آمدند سوال می کردند، دعوت از جبهه ی مخالف برای حضور برای بیان سوالشون کار خیلی بدی نیست. (پیشنهاد: می شد به جای سوال حیسن کامکار یه نفر از جبهه ی مخالف بیاد صحبت کنه. چون آقای کامکار واقعا سوالش مناسب این فضا و این زمانِ اندکِ پاسخگویی، نبود.)

ولایت پذیری حضار از شما، خیلی خوب بود. یعنی واقعا به حرفتون گوش می کردند! می شد برای این که موقع مقدمه ی مدعو نویز نفرستند هم راهکاری بیندیشید. (می شد؟!)

موفق باشید
سلام


خیلی عالی!
خیلی هم خوب!

شعر خیلی خوبی بود

تو سبک شعرای سهراب

" پیچک خانه به دوش" خیلی باهاش حال کردم
آشتایی زدایی خوبی بود!

فضای شعر رو هم اگه بگی ممنون میشم

می خام ببینم حسی که به من القا شد حس تو هم بوده یا نه!؟

بقیه چیزایی رو که هم تو چنته داری رو کن

مشتاق و منتظریم!
-----------------------------

معلومه که داره وقتش می گذره ...

-----------------------------



یا علی
خانه ای خواهم ساخت...
همین...
Ltd
آقای نیر هدی درسته ما بیشماریم، اما بیشتر نیستیم!
۳۰ فروردين ۸۹ ، ۱۲:۴۵ یکی از مریدای ادبیات امیرخانی
آفرین به این ادبت! برو پست قبلی خودت رو هم بخون1 بعد هم یادت باشه... آدم با فحش به دیگران مشهور نمیشه!


شما می فرمایید مرید ادبیات امیرخانی هستید، من خدمتتان عرض می کنم این حقیر، عبد ادبیات امیرخانی هستم، بر ادبیاتش خرده نگرفتم که آن را ستودنی می دانم. انتقادی داشتم از عجله کردنش در ابراز نظر، آن را هم با ادبیات خودم نوشتم.
چه کار کنم من در کوچه های افسریه بزرگ شدم، نحوه ی حرف زدنم این شکلی است!
آدم شاید با فحش دادن به دیگران مشهور شود، اما کسی با فحش دادن به دیگران آدم نمی شود!
نگرانیتان بی جاست، در صدق مقدمه ی کلامتان(آدم بودن من) شک هست!
یا علی مددی
آخر شما جلّادها را چه به شعر گفتن!!!
بی شرف ها.


خیلی ممنون.
با این که انتظار ادب بیشتری داشتم، ولی خوب همین هم بد نیست!
می فرماید از هر کس قدر عقلش انتظار داشته باش!
البته به قول دوستان جلاد شاعر بهتر از جلاد بی ذوقه!
در ضمن بهتره آدم ادب داشته باشه، حتی اگر بی شرف باشه. به قول حضرت چیز، ادب مرد به ز شرف اوست!
شما بیشمارید!
۳۰ فروردين ۸۹ ، ۲۱:۰۳ کاپیتان هادوک
سلام... من یکی از شاگرداتونم...برید کاشف به عمل بیاورید که من کیم!!


علیک سلام
بچه برو درستو بخون.
تو کار بزرگترها فضولی نکن!
واقعا میخواستم رد شم برم اما وقی دیدم نگار خانم کامنت گذاشتن حیفم اومد که نگم کامنتشون جالب بود!
من این اعتماد به نفس رو که میبینم پیش بینی میکنم یه چیزی بشن.


وبلاگ ما رو متبرک کردی سیدی!
التماس دعا!
سلام
وبلاگ خوبی داری
امیدوارم موفق باشی است
خواستی سر بزن
یا علی...
جنایت جدیدتون رو بهتون تبریک میگم
نوری زاد بدلیل 3 نامه انتقادی به ضحاک ماردوش به 50 ضربه شلاق و 3.5 سال زندان محکوم شد
دست مریزاد
گل کاشتید
بازم از این کارا بکنید


خدا به همه ی ما عقل بدهد
خدایا مشکل ازدواج همه ی جوانان را حل کن!
۳۱ فروردين ۸۹ ، ۲۳:۱۸ ستاره به یکی از مریدای ادبیات امیرخانی
سلام مرید ادبیات امیرخانیِ عزیز!
چندین بار متن پست قبلی طه رضا رو خوندم، نه تنها توش هیچ فحشی پیدا نکردم، بلکه چیزی که مصداق توهین باشد هم نیافتم.

تو رو خدا اگر جایی فحشی یا توهینی بوده و الآن طه رضا پاکش کرده، اینجا بنویس، یا شاید جایی توهین کرده و من نفهمیدم، روشنم کن تا دست این جلاد های بی ... روشن بشه!
۳۱ فروردين ۸۹ ، ۲۳:۲۰ «به اسکل‌شهر خوش آمدید»
از جرس تشکر می‌کنم، چون تا الآن فکر می‌کردم نزدیک‌ترین موجود ِ روی زمین به پرنده‌ی اسکل هستم، اما الآن می‌بینم که از من اسکل‌تر هم وجود داره.

واقعاً ممنون‌م!
salam
aval inke esmamo dorost neveshtam
dovom inke salam taha
sevom inke , inja bayad darbareye matlabi ke nevshte shode nazar dad, vali bishtar shabih chatroom shode, hanuz messengerha filter nashode
charom inke , shere ghashangi bud , va amma shaeresh
???


movfagh bashid


دبیرستانی که بودم، به مبحث رمزگشایی علاقه داشتم، مخصوصا بعد از دیدن فیلم "ذهن زیبا" ؛اسمت رو رمزگشایی کردم.
هر چند هنوز عطر رفقام رو حتی از کامنتی که تو وبلاگم می گذارند، می تونم بفهمم، رایحه ای که یادآور صداقت است.
یا علی مددی!
بله آقای نیر هدی... واقعا رمزگشایی کردن اسم روزبه خیلی سخت بود....آفرین!!
من همون هادوک هستم ها....
انگار به این شاگردات تمرین نمی دی که همه‌اش ولو هستند توی نت!

البته ببخشیدا!
http://locatedatabase.info/index.php/1010110A/80facb4dee8e70157447b3db21ca6a9b0cebc525263b71337ceb9b3a183b30e830871c8be02a1de1c30df96de7905b16417

http://locatedatabase.info/index.php/1010110A/80facb4dee8e70157447b3db21ca6a9b0cebc525263b71337ceb9b3a183b30e830871c8be02a1de1c30df96de7905b16417
حاجی "-" این لینکایی که می ذاری باز نمی شن ها
اول این سایت رو باز کنlocatedatabase.info
بعد این سایت رو بزن:
http://www.akhbar-rooz.com/news.jsp?essayId=28711

http://iranhrnews.com/?p=5281/
۰۲ ارديبهشت ۸۹ ، ۱۸:۳۷ جرس خطاب به «به اسکل‌شهر خوش آمدید»
میدونستم جز فحش دادن چیز دیگه ای بلد نیستی
اشکالی نداره می بخشمت
ولی اینو بدون که خامنه ای یه زمانی میگفت ازمن انتقاد کنید من هم استقبال میکنم
ولی الان میبینیم که هرکسی کوچکترین انتقادی ازش رده تو این بیست سال یا رفته زندان یا شلاق خورده و یا زیر خروارها خاک مدفون شده
این در حالیه که امام علی(ع) حتی یه نفر رو هم بخاطر انتقاد از خودش زندانی نکرد چون اگه اینکار رو کرده بود مطمئن باش تا الان دیگه اثری از تشیع وجود نداشت.
بیشتر فکرکن
اون کامنت اسکل شهر رو من گذاشتم. معذرت می‌خوام.

اما انصافا تو تا حالا نقد کردی خامنه‌ای رو؟ یا همه‌اش اومدی این‌جا کامنت گذاشتی از چیز‌هایی که دیدی از زندان های ج.ا یا از حوادث دریاچه‌ی قم! نمی‌دونم منبعت کیه اما خیلی اطلاعات داری و اصلا ممکنه اطلاعاتی باشی و بخوای ما رو تست کنی!

یا چمی‌دونم! هر چیزی! اما مطمئناً تا حالا نقد نکردی، نه خامنه‌ای رو نه طه رو نه ...!
۰۳ ارديبهشت ۸۹ ، ۲۲:۵۸ کاپیتان هادوک
به رامین: تمرین نمیدن؟؟؟جل الخالق!!اگه الان تمرین نمیدن پس وای به حال روزی که...
be name khoda
salam taha
kafie baraye ramz goshaE be keybordet negah konio esmamo bekhuni
(lotfan baghie in karo nakonan) dar zemn mamnun az inke matlabat kutah shode , rahattar mishe khund:D

ya ALI
۰۶ ارديبهشت ۸۹ ، ۰۲:۲۴ حاااااااااااااااااااااااامد
salam khili khoshkel bood age ba tabadol link moafeghi ye sar be web manam bezan
۰۸ بهمن ۸۹ ، ۰۲:۱۲ محمد حسین .م
نوشته اید :...من خدمتتان عرض می کنم این حقیر، عبد ادبیات امیرخانی هستم،...

عبد..؟

آخه این حرف درسته آقای نیرهدی؟!؟

شاید باید عرض می کردم، ادبیاتم عبد ادبیات امیرخانی است!
دارم فکر می کنم عمری ست که من توی این وبلاگ و قسمت نظراتش صرف کرده ام...عمری !

به گمانم بیشتر از خودِ شما به اینجا سر می زنم....گمان که نه..به یقین !!
salam


علیکم السلام

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی