کهف

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
نویسندگان
سه شنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۰، ۰۱:۵۲ ب.ظ

الشیطان الاکبر

بسم الله الرحمن الرحیم

چرا امریکا الشیطان الاکبر است؟ و اگر الشیطان الاکبر است ما باید چه کار کنیم؟ این هدف نوشته­ی پیش رو است.

امام خمینی رحمةالله علیه یک سیاستمدار است در عرصه­ی بین المللی و همه می­دانند که سیاستمداران عالم به اقتضای شرایط، سخنانی ایراد می­کنند که لزوماً موافق واقع نیست. مثلاً وقتی کشور در حال جنگ است با خلاف واقع نشان دادن شرایط، روحیه­ی مردم و سربازان را بالا نگه می­دارند، در حالی که انبارها از مهمات و تسلیهات خالی است پشت تریبون رسانه­ها اعلام می­کنند که انبارها پر است از اسلحه! وقتی کشور از لحاظ اقتصادی شرایط بدی دارد به مصلحت حکومت شرایط را خوب نشان می­دهند. یا بعضاً برای ایجاد وفاق و همدلی ­در میان آحاد ملّت دشمن را به نحوی برای ایشان تصویر می­کنند که با واقع تناسبی ندارد. در عالم سیاست و رسانه از این اتفاقات زیاد می­افتد و این سخن حضرت امام که فرمود : "امریکا ، شیطان بزرگ است!" را می­شود در این چهارچوب تفسیر کرد. یعنی امام برای آن که خباثت و دشمنی امریکا را به مردم نشان دهد و ذهن مردم را نسبت به امریکا بدبین کند از این لفظ استفاده کرده و اگر امام فقط سیاستمدار بود، این تفسیر دور از ذهن نمی­نمود.

سیّد روح­الله موسوی خمینی پیش از آن که به عنوان یک سیاستمدار در عالم سیاست شهره شود، در عالم فلسفه و عرفانِ نظری در میان هم­عصران خود هم همتایی نداشته و به سخن عرفای بنام و فلاسفه­ی شهیر هم­عصرش در حوزه، یک سروگردن از همه­ی آن­ها بالاتر بود و البته در وادی تفسیر قرآن کریم هر چند مشغله اجازه نداد تا امروز اثری مکتوب از ایشان در دست ما باشد امّا پر واضح است که بی غرق شدن در کتاب الاعظم و بی تدبّر عمیق در آن نمی­شود نَمی از دریای عرفان اسلامی چشید، همان که خمینی کبیر جرعه، جرعه از آن می­نوشیده است.

فلاسفه قدر کلمات را می­دانند و در گزینش آنها بسیار دقّت می­کنند پس اگر امام عزیزمان را از این وجه مورد نظاره قرار دهیم باید انتظار داشته باشیم با ظرافت فیلسوفانه "الشیطان الاکبر" بودن را به امریکا نسبت داده باشند و این غیر از تعبیر رسانه­ای است که پیش­تر عرض کردم.

می­شود یک شخصی را از زوایای مختلف مورد ارزیابی قرار داد. مثلاً بر اساس ظاهر یا قومیّت و نژاد و ... در این جا من می­خواهم شیطان را از زوایای رفتار و نحوه­ی عملکرد مورد بررسی قرار دهم ، یعنی می­خواهم نشان دهم که شیطان چگونه رفتار می­کند و هدفش از این عملکرد چیست.

خداوند متعال در سوره­ی الحجر آن جا که قضیه­ی سجده­ی بر آدم و سرپیچی ابلیس را نقل می­کند ، در آیه­ی 39 می­فرماید "قَالَ رَبِّ بِمَا أَغْوَیتَنِی لَأُزَینَنَّ لَهُمْ فِی الْأَرْضِ وَلَأُغْوِینَّهُمْ أَجْمَعِینَ" علّامه­ی کبیر در تفسیر المیزان در معنای "اغوا" چنین می­فرماید : "... اینجاست که معناى سببیت اغواى شیطان براى غوایت مردم درست در مى آید، یعنى بخاطر اینکه او خودش دور از رحمت خدا و دور از سعادت شده و این دورى بخاطر لزوم و همیشگى لعنت خدا لازمه او گشته ، لذا هر وقت که با وسوسه ها و تسویلات خود به درون دلى رخنه کند، و نزدیک شود همین نزدیکى او باعث دور شدن آن دل است از خدا و رحمت او. و اینکه مى گوییم : او مردم را اغواء مى کند، معنایش این است که اثر غوایت خود را در آن دل مى اندازد...." یعنی منظور از اغوا دور کردن انسان از رحمت خداوند متعال است و همه­ی صحبت من در " لازیّنن لهم فی الارض" است.

ابلیس چون از رحمت خداوند متعال محروم شده " بما اغویتنی ..." می­خواهد همه­ی بشر را از رحمت خدا محروم کند " لأغوینهم أجمعین " و این کار را به واسطه­ی " لازیّنن لهم فی الارض" انجام می­دهد.

یعنی هدف شیطان اغوای مردم است و ابزارش زینت دادن دنیا در چشم مردم و این دقیقاً همان کاری است که امریکا دارد انجام می­دهد با ابزارهایی بسیار قوی و پیچیده!

زینت دادن چیزی یعنی جذّاب کردن آن، یعنی موجودی را که ارزش کمی دارد طوری آراستن که ارزشش فزونی یابد. یعنی اهمّیّیت و جذّابیّت غیرحقیقی ایجاد کردن برای شیئی و در نگاه کلان یعنی جابه­جا کردن ضرایب حقیقت در عالم واقع و این همان کاری است که این روزها رسانه­های امریکا و صهیونیزم بین­الملل انجام می­دهند یعنی اوّلاً جذّاب کردن دنیا و ثانیاً خلاف واقع نشان دادن جریانات عالم و رسانه­ها را باید کلان نگریست. در نظر من شبکه­ی Fox news رسانه است و فیلمِ "فهرستِ شینلِر" هم و facebook هم و ...

مثلاً در آیه­ی "یا بنى آدم لا یفتننکم الشیطان کما اخرج ابویکم من الجنة ینزع عنهما لباسهما لیریهما سوآتهما" خداوند مقصد ابلیس را اغوای آدم و همسرش و برهنه شدن و متوجه شهوت گشتن قرار می­دهد و این همان کاری است که در فیلم­های هالیوودی انجام می­دهند. اسلام­هراسی و خشن نشان دادن اسلام یکی دیگر از اقدامات علنی است که همان عملکرد شیطان است و اصلاً چه می­گویم؟!  هر کاری که رسانه­های غربی انجام می­دهند برای آن است که بشر این زمان را از یاد خدا غافل کنند و مگر این طور پرحجم و همه­جانبه مردم عالم را سرگرم کردن غیر از برای غفلت از یاد خداوند متعال است؟ بشر این زمان به واسطه­ی اشتغالات و سرگرمی­های متنوعی که دارد دیگر فرصت نمی­کند به خداوند فکر کند، اصلاً فکر این که به خداوند فکر کند را هم نمی­کند!

امروز ابزارهای در دست تمدن غرب به سکّان­داری امریکا بسیار بسیار زیاد است و لذا است که امام فرمود : "الشیطان الاکبر" . قدرت اغوا و زینت دادن دنیا امروز خیلی بیش­تر است از هزار سال قبل و چند هزار سال قبل و این قدرت بیش­تر از هر جای دیگر در اختیار امریکاست.

مقام معظم رهبری (حفظه­الله) در دیدار با دانشجویان و جوانان قم در این سفر اخیرشان فرمودند : "...  امروز قدرت ابرقدرتها بیش از آنچه که در بمب هسته‌اى‌شان باشد، در ثروتهاى انباشته‌ى در بانکهاشان باشد، در قدرت تبلیغاتى آنهاست، در صداى بلند آنهاست که به همه جا میرسد. شیوه‌هاى تبلیغاتى را هم خوب بلدند. در کار تبلیغات انصافاً پیشرفت هم کرده‌اند. امروز غربى‌ها - چه در اروپا، چه در آمریکا - در کار تبلیغات، شیوه‌هاى مدرن و بسیار پیشرفته‌اى را یاد گرفته‌اند و بلد شده‌اند؛ ما در این جهت عقبیم. یکى از اساسى‌ترین کارهاى آنها این است که تبلیغ کردن را بلدند. با این شیوه‌هاى تبلیغى، با جنجال، با فرستادن انبوه حرفهاى خلاف واقع، سعى میکنند فضاى جوامع را دگرگون کنند و تأثیر بگذارند؛ باید به این نکته توجه داشت، باید این را مراقب بود. امروز وظیفه‌ى جوانهاى ما از این جهت سنگین است. نه فقط خودتان باید حقیقت را تشخیص دهید، بلکه باید فضا و محیط پیرامونى خودتان را هم بابصیرت کنید و براى آنها هم قضایا را روشن کنید."

پس تا این جا امریکا الشیطان الاکبر شد! امّا با این شیطان بزرگ چه باید بکنیم؟ در گام اوّل همه­ی آن عمل­کردی را که نسبت به ابلیس و دیگر شیاطین داریم باید نسبت به امریکا هم با وسواس بیش­تر انجام دهیم و این­ها هم در قرآن و هدر فرامین ائمه­ی اطهار آمده است. باید از شیطان به خدا پناه برد که "... َلَأُغْوِینَّهُمْ أَجْمَعِینَ، إِلَّا عِبَادَکَ مِنْهُمُ الْمُخْلَصِینَ" یعنی جز آن بنده­هایی را که تو خود خالص کنی، همه را من از رحمتت دور می­کنم. پس باید از شرّ امریکا و رسانه­هایش به خدا پناه برد و تقوا آن دژ مستحکمی است که پناهگاه بندگان خداست آن طور که حضرت امیر (ع) می­فرمایند. راه مبارزه با امریکا رعایت تقوا و ترویج تقوا است و آن چه که ما را در این حدود سی سال حفظ کرده فقط و فقط توجهات الهی بوده و راه جذب توجّهات الهی رعایت تقوا است.

امّا کلام آخر. خداوند متعال نسبت به بندگان رحیم و مهربان است پس چه طور می­شود که دست شیطان را باز بگذارد تا به گمراه کردن بندگانش رو بیاورد؟ پاسخ آن است که مسیر الی الله مسیری است که جز با اختیار نمی­شود پیمود و اگر نه خدا دریغ نمی­کرد. مسیر کمال انسان لاجرم از ابتلائات و گزینش حق آن جا که حق و باطل بسیار نزدیک هم­اند عبور می­کند و اگر خدا دست شیطان را باز قرار داد تا بتواند باطل و کفر و فسق را در نظر بشر جلوه دهد ، انسان را هم با هدایت به سوى حق تایید نمود و ایمان را در قلبش زینت داد و محبوبش ساخت و به او فطرت توحیدى ارزانى داشت و به فجور و تقوایش ملهم نمود و نورى پیش ‍ پایش نهاد تا اگر ایمان آورد با آن نور در میان مردم آمد و شد کند، و همچنین تاییدات دیگر، و در این معانى فرموده : (قل الله یهدى للحق )، (و لکن الله حبب الیکم الایمان و زینه فى قلوبکم ) و (فاقم وجهک للدین حنیفا فطرة الله التى فطر الناس علیها) و (و نفس و ما سویها فالهمها فجورها و تقویها) و (او من کان میتا فاحییناه و جعلنا له نورا یمشى به فى الناس ) و (انا لننصر رسلنا و الذین آمنوا فى الحیوة الدنیا و یوم یقوم الاشهاد) این آیه را بدان جهت شاهد آوردم که به صیغه متکلم با غیر مى فرماید: ما یارى مى کنیم و این تعبیر اشاره به وساطت ملائکه دارد و عرضم آن است امروز که به واسطه­ی شیطان بزرگ و رسانه­هایش جبهه­ی باطل این طور قدرتمند به عرصه آمده، عدالت و حکمت خدای متعال حکم می­کند تأییدات الهی هم فزونی یابد که حتماً همین طور است، چرا که در این سی سال بسیار دیده­ایم تنزیل ملائکه را!

جنگ در حوزه­ی رسانه، مبارزه­ی علنی با شیطان است، مبارزه با اغواگری و زینت بخشی دنیا، جهادی که اصغر و اکبر آن ممزوج شده و به قول آن شعار: " هر که دارد هوس کربلا بسم الله " ....

۹۰/۰۱/۱۶
سید طه رضا نیرهدی

نظرات  (۲۵)

۱۷ فروردين ۹۰ ، ۱۴:۰۰ لینک باکس هوشمند مهر
سلام دوست عزیز
شما می توانید برای افزایش امار وبلاگ خود از لینک باکس هوشمند مهر استفاده کنید.لینک باکس هوشمند مهر بهترین و پر بازدید ترین لینک باکس ایرانی می باشد با ثبت لینک شما در لینک باکس بازدید وبلاگ شما به طور چشم گیری افزایش می یابد.کلیه کارهای فعال شدن لینک ها بدون دخالت مدیر انجام می شود به دلیل هوشمند بودن سیستم لینک کسانی فعال می شود که کد لینک باکس را در قالب وبلاگشان قرار داده باشند.
هم اکنون شما هم به وبلاگهای پر بازدید و به جمع کاربران لینک باکس هوشمند مهر بپیوندید.
راهنمای کامل استفاده از لینک باکس
www.help.mehrbox.ir
با تشکر از شما
www.mehrbox.ir
www.mehrbox.ir


زاویه ی دید ِ بسیار خوبی بود. کاش به "من الجنّة و النّاس " هم اشاره می کردی که تایید کننده ی حرفت بود .


چه طور؟
اطلاع رسانی!
به مناسبت فرا رسیدن هیجدهمین سالگرد شهادت سیدمرتضی آوینی (سید شهیدان اهل قلم) برنامه‌ی «راز» مهمان اندیشه‌های این شهید خواهد بود.
بنابراین گزارش، موضوع برنامه این هفته برنامه راز «جهان اسلام از نگاه شهید آوینی» است و با حضور دوستان شهید آوینی مانند همایون‌فر، رضا برجی و خسرو‌شاهی به روی آنتن می‌رود.
این برنامه پنج‌شنبه ـ 18 فروردین ‌ماه ـ ساعت 20 از شبکه‌ چهار سیما پخش می‌شود.
۱۸ فروردين ۹۰ ، ۰۰:۴۹ سدره المنتهی
بسم الله
این ها درست..اما کسی نوشته ی شما را منطقی می بیند و استدلال هایش را قوی ، که زمینه اش را داشته باشد..!!
اطرافِ ما یعنی فامیل و دوست و دانشگاه و البته همین دنیای مجازی پر از زینتِ خودمان پر شده از آدم هایی که اصلا این طور فکر نمی کنند !!
که از شنیدنِ پیام نوروزی اوباما قند در دلشان آب شده ..که کیف کرده اند وقتی تاکید کرده از معترضین دولتِ ایران حمایت می کند و دلشان غنج رفته برای "عید شما مبارک" آخرِ پیامِ رئیس جمهورِ شیطانِ اکبر !!!
جوابِ این آدمها را وقتی از دست و دلبازیِ آمریکا دادِ سخن می دهند را چه می دهید؟
که از هزینه ی زیادِ آمریکا برای موشک کروز می گویند ..که آمریکا همه ی این هزینه ها رو متحمل می شود تنها برای انسان دوستی!! برای نجاتِ جانِ مردم لیبی!! از دست چه کسی ؟! از دست خشونت های کسی که تا قبل از به خطر افتادن منافعِ نفتی شان در لیبی هم پیمانِ همین آمریکای دست و دلباز بود..!!


فکر نمی کنم این نوشته افرادِ زیادی را قانع کند..! متاسفم برای خودم و برای جامعه ام ..
سلام
خیلی خوب بود، این تسلط بر قرآن خیلی خوب است خوش به حالت
۱۹ فروردين ۹۰ ، ۰۳:۴۹ یک فنجان فکر
با " از فکه تا آقا مرتضی " به روزم
سلام
الشیطان یعدکم الفقر و یامرکم بالفحشا
و کیست نداند که امروز آمریکا بزرگترین صادرکننده ی فقر و فحشاست
خوب بود

دغدغه های نامنظم :: سرگردانی های مخرب
در نقد شتابزدگی

شما را دعوت می کنم به رستاخیز جان
بسیار عالی ودرست بود.چند روز پیش من هم داشتم به همین مساله فکر میکردم.اینکه چرا همه رسانه ها تلاش میکنند که ما نفهمیم .فکر نکنیم.چرا رنگ مد سال از لباس خاکی شهدا مهمتر و البته با کلاس تر شده. یه مطلبی با عنوان "دنیا دنیای بی خبری است" توی وبلاگمون گذاشتم .خوشحال میشم بیاین و نظر بدین.
این که تلقّی جامعه از شیطان غلط است! بعضی خودشان شیطان اند ، و لکن لا یشعرون !
به طور اولی یک مجموعه انس هم می تونه شیطون باشه !!!
۲۱ فروردين ۹۰ ، ۱۶:۲۷ برداشت اولیه
سلام برادر
سال نوی شما بخیر
واقع متنی متفاوت بود مفاهیم شما همه کلیشه ای و شعاری شده اند اما شما آنها را از قید این کلیشه بیرون کشیدید و این موفقیت متن شماست همیشه به روز باشید
یا علی
بچه های کرمان
شرمنده متن قبلی این قدر طولانی بود که قسمت قسمت شد، به ترتیب زمانی بخوانید تا انسجامش حفظ شود...چون خودم خیلی زیاد به قلم نویسنده متن ها و البته پاکی نوشته هاشون علاقه مندم ، برای شما فرستادم
اگر شما هم علاقه مند هستید می تونم ایمیل بفرستم متن ها را..
و اگر نه ، اطلاع دهید که دیگر مزاحم نشوم !

عالی بود
خیلی وقت بود از خواندن نوشته ای این قدر لذت نبرده بودم
و قطره ای در گوشه ی چشمی و
رها کنم!
به نام خدا

سلام آقای طه.
صحبتهای خوبی بود. به نکات خوبی اشاره کرده بودید. اینکه رسانه های غرب رسانه ی شیطان است و شاید بهتره باشه در شرایط کنونی بگیم رسانه ی دجال.
حالا هرچیزی می تونه در این معنای رسانه قرار بگیره. و این و دیگه همه می دونند اما یه چیزی و زیاد روش حرف نمیزنند. من می خوام اینجا حرف بزنم در موردش.
ما میگیم غربیها با ابزار تبلیغاتیشون یه شیطون بزرگن و دارن در جهت خواست ابلیس حرکت می کنند. برعکس این قضیه در ایران وجود داره. رسانه ی ما با کم کاری در جهت خواست شیطان کار می کنه. مبلغین ما دارن با کم کاری و بی توجهی یک ابزار خوب برای ابلیس میشن. هرچقدر اونا در تلاششون مقاوم هستند ما در سستی و تنبلی و کهنه گرایی و فکرهای محدود خودمون سخت می کوشیم.
توی رسانه ی خودمون چند تا مبلغ خوب و پر وجود داره که بتونه زیبا حرف بزنه . تعدادشون انگشت شماره. که فقط دو تا روحانی و سه چهارتا محقق ... !!!!!
نه جدا شما با این مورد موافق هستید یا نه ؟؟ دوست دارم نظرتون و بدونم.
منتظر هستم.
پاینده باشید
یا حق
خدا خیر دهد نویسنده ی متن ها را...دل های زیادی را لرزاند با این نوشته ...
دیروز برنامه هفت و هفت دقیقه شبکه آموزش سیما یک مسابقه پیامکی درباره شهید آوینی برگزار کرد:
کدامیک از آثار تلویزیونی مقابل تولید شهید سید مرتضی آوینی است :
1- روایت فتح 2- دیروز امروز فردا؟! 3- سمت خدا
گزینه صحیح را همراه با نام و نام خانوادگی خود، به شماره 30000702 ارسال کنید

یعنی مخاطب باید فکر کنه که شهید آوینی تا همین یکی دو سال پیش زنده بوده
خیلی ممنون بابت این همه ذوق در معرفی شهید آوینی
سلام
مرتبط است مطلبت با مطبی اخیر ما!
بخوانید و نظری داشتید ما را میهمان کنید!
اینجا را ببینید
http://rastakhizejan.persianblog.ir/post/37/%d8%b4%d9%87%d8%b1_%d8%b4%db%8c%d8%b7%d8%a7%d9%86

شهر شیطان
ا چشم‌های خودش
دیده بود توی آن کوچه
همه آن‌چه نباید می‌دید
انگار
یادش آمده بود آن شب را
که مادر
در برابر نگاهِ پرسش‌گرش، گفته بود: الجارّ ‌ثمّ الدّار
...
آه مادر!
همسایه‌ها همین‌ها بودند.
دارد زمان آمدنت دیر میشود دارد جوان سینه زنت پیر میشود

وقتی به نامه ی عملم خیره میشوی اشک از دو دیده ی تو سرازیر میشود

تقصیر گریه های غریبانه ی شماست دنیا غروب جمعه چه دلگیر میشود

کی این دل رمیده ی من هم ضحیر وار در دام چشمهای تو تسخیر میشود

در قطره های اشک قنوت شب شما عکس ضریح گمشده تکثیر میشود

با روضه ی حسین نفس تازه میکنم وقتی هوای شهر نفس گیر میشود
–––––

احسنت!
ما این جا ایستاده ایم و ندای خود را به گوش آمریکایی ها می رسانیم.
هر چند که آمریکایی ها نمی فهمند که معنی لبیک یا حسین چیست.
لبیک یا حسین را بسیار از ما شنیده اند.
لبیک یا حسین یعنی تو در معرکه جنگ هستی، هر چند که تنهایی و مردم تو را رها کرده باشند و تو را متهم و خوار شمرند.
لبیک یا حسین یعنی تو و اموالت و زن و فرزندانت در این معرکه باشند.
لبیک یا حسین یعنی مادری فرزندش را به میدان دفاع می فرستد و آن گاه که فرزندش شهید شد و سر بریده اش به مادر داده شد، مادر سر را به خانه برده و خاک و خون آن را پاک کرده و به سر بگوید: «از تو راضی هستم. پروردگار، چهره‌ات را روشن بدارد، همان طور که نزد فاطمه‌ی زهرا (سلام الله علیها) مرا روز قیامت رو سپید کردی.»
لبیک یا حسین یعنی مادری، همسری یا خواهری می آید تا پسر،‌ همسر یا برادر خود را لباس رزم بپوشاند و به میدان رزم روانه کند.
لبیک یا حسین یعنی زینب علیها سلام به برادرش حسین علیه السلام جواز آرزو و شهادت را ببخشد.
لبیک یا حسین یعنی این.
و به این کلام خاتمه می دهیم تا همه بشنوند:
هر کجای دنیا که به ما نیاز باشد، ما حاضریم.
و ما تنها کفن پوش نخواهیم بود. بلکه ما همراه کفن، اسلحه حمل خواهیم کرد.
و در نهایت می گوییم: «لبیک یا حسین»
------------
سید حسن نصرالله حفظه الله
احسنت! نوشته ی شماست؟

این خطِ کوچک آخر شعر را من گذاشتم ، اما احسنتش را نه !


احسنتش را من گذاشتم!
پاسختان؟


متعجبم چرا این نوشته های زیبا را فقط برای من و در فرم "نظر خصوصی" میفرستید، بهتر نیست طوری بفرستید که همه از خواندن آنها لذت ببرند؟

و معنای عبارت فوق به طریق اولی آن است که البته هم چنان بفرستید! و زین بعد بی پرسش که فرمود:" نیکی و پرسش؟!!"
سایتی که می گذارم کد روزشمار ایام فاطمیه را برای وبلاگ قرار داده است با طرح های متنوع..
http://www.ashoora.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=1579
۳۱ فروردين ۹۰ ، ۱۹:۴۲ محمد حسین . م
سلام
این مقاله جایی چاپ شده؟
قراره چاپ بشه؟

و اینکه خیلی خوشحال می شوم اگر نظرتان را راجع به کامنتی که قبلا پای این پستتان گذاشتم بدانم....
ممنون قبلا!


راستی این لینک کد روزشمار را که آقای حسام برایتان گذاشتند را امتحان کردم ، خیلی خوب بود.....چرا شما استفاده نمی کنید؟
۳۱ فروردين ۹۰ ، ۲۱:۳۳ محمد حسین . م
؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی